Dzisiaj mamy: Środa, 22 Styczeń 2025

Burberry ogłasza plan ‘Burberry Forward’ po spadkach przychodów o 20% w pierwszej połowie 2024

2024.11.14

Burberry zakończył pierwsze półrocze 2024 roku z przychodami wynoszącymi 1,086 mln funtów, co stanowi spadek o 20%. W porównaniu do analogicznego okresu, sprzedaż detaliczna spadła o 20%, a hurtowa o 29%. W odpowiedzi marka ogłosiła plan „Burberry Forward”, mający na celu odbudowę wizerunku i długofalowy rozwój firmy.

Strata operacyjna Burberry

W omawianym okresie przychody licencyjne wzrosły o 5% dzięki silnemu segmentowi perfum. Strata operacyjna wyniosła 41 mln funtów, marża brutto obniżyła się do 63,4%, a rozcieńczony EPS spadł do minus 18,3 pensa. Całkowita strata operacyjna wyniosła 53 mln funtów przy marży -4,9%.

Wyniki na rynkach regionalnych

Przychody Burberry w Azji i Pacyfiku spadły o 25%, w tym w Chinach o 24%, w Korei o 26%, a w Japonii o 2%. Na rynku EMEIA marka odnotowała spadek o 13%, zaś w Amerykach o 21%. Wśród produktów najlepiej radziły sobie odzież wierzchnia oraz odzież typu soft, a galanteria i obuwie osiągnęły wyniki poniżej średniej grupy. Firma otworzyła 19 nowych sklepów, zamykając 12, co daje łącznie 429 salonów na dzień 28 września 2024.