Dzisiaj mamy: Środa, 22 Styczeń 2025

Gucci powraca do formatu pokazów koedukacyjnych

2024.11.21

Gucci, włoska marka luksusowa należąca do grupy Kering, ogłosiło powrót do formatu pokazów koedukacyjnych, łączących kolekcje męskie i damskie. Pierwsze wydarzenie w tym formacie odbędzie się podczas mediolańskiego tygodnia mody w lutym 2025 roku, gdzie zostanie zaprezentowana kolekcja jesień/zima 2025-26. Kolejne pokazy zaplanowano na wrzesień, z kolekcją wiosna/lato 2026, oraz na maj 2026 roku, w ramach kolekcji cruise, która odbędzie się we Florencji.

Nowa wizja Sabato De Sarno

Decyzja o powrocie do wspólnych pokazów jest częścią spójnej narracji artystycznej zaplanowanej przez Sabato De Sarno, nowego dyrektora kreatywnego Gucci. Format ten ma podkreślać dialog między kolekcjami męskimi i damskimi, a jednocześnie wzmocnić kreatywną wizję marki. Gucci przyjęło podobny format już w 2017 roku pod kierownictwem Alessandro Michele, ale od 2023 roku prezentowało kolekcje osobno.

Kontekst zmian i trudności marki

Gucci przechodzi obecnie znaczną reorganizację. Po odejściu Alessandro Michele marka boryka się z problemami finansowymi – jej przychody spadły o 26% w trzecim kwartale 2024 roku, osiągając wartość 1,64 miliarda euro. Niedawne zmiany w kierownictwie, takie jak mianowanie Stefano Cantino na stanowisko CEO i Valérie Leberichel na szefową komunikacji, mają pomóc w odbudowie marki i wdrożeniu nowej strategii.

Powrót do koedukacyjnych pokazów mody jest ważnym krokiem w kierunku ugruntowania spójnej wizji kreatywnej i odświeżenia wizerunku Gucci na globalnym rynku luksusowym.